An Introduction to Badiuzzaman Said Al-Nursi

by - 1:38 PM




Bismillahirrahmanirrahim...

InsyaALLAH kini saya sedang membaca dan mengkaji tentang salah seorang pejuang agama Islam kita yang tercinta, iaitu Badiuzzaman Said Al-Nursi. Mulanya saya tertarik dengan beliau adalah kerana terdapatnya pameran hasil penulisan dan karya beliau di kampus, dan hasil penerangan dan 'perbahasan' dengan seorang turkish penjaga booth, saya benar-benar 'teruja' untuk mengenali beliau dan karya beliau, Risale' al-nur dalam usaha saya sendiri meningkatkan ilmu saya dalam bidang agama dan tentang ulama' dan para salafussoleh di zaman silam yang membawa kepada kebangkitan Islam.

Dan harapnya, saya boleh berkongsi dengan ikhwah wa akhowat bacaan saya dan sama-sama kita meningkatkan ilmu kita tentang para pendakwah dan ulama' yang boleh di jadikan contoh ikutan buat semua. InsyaALLAH saya masih mencari bahan bacaan berkaitan dan buat semua pelawat yang tahu link yang boleh saya dan sahabat lain rujuk mengenai dunia ilmu dan ulama' islam, boleh umumkan diblog saya (melalui comment atau ruang sembang @ chat), kita share sama-sama insyaALLAH moga ada manfaatnya.

Video ini sebagai pengenalan awal tentang beliau. InsyaALLAH lepas ini akan saya usahakan menulis tentang beliau dan risalah beliau dari pembacaan saya buat perkongsian umum.

You May Also Like

0 komen

Komen. Terima kasih.